25mrt2013
 

De Algemene Leden Vergadering van woensdag 13 maart was er weer eentje om bij te schrijven. De kantine was gevuld met ‘bekende betrokkenen’ en een forse agenda. Resultaat: een reeks kloeke besluiten en acties voor de korte en middellange termijn.

Het gaat goed met onze club. We tonen al jaren een (gecontroleerde) groei, onze sportieve prestaties groeien mee, onze accommodatie ligt er grotendeels keurig bij, we zijn financieel gezond en de niet aflatende inzet van de ‘harde kern’ staat er garant voor dat veel noodzakelijk werk ook echt gedaan kan worden. Maaarrr… er blijft zat te wensen over.

Ook Taba ontkomt er niet aan nadrukkelijker in te zetten op meer mensen en meer middelen. Er is genoeg werk aan de winkel: bewaking van onze sportiviteit en gewenst gedrag op en rond de velden, wedstrijdleiding, wedstrijdhok, versterking van de jeugdcommissie en de kersverse sponsorcommissie, helpende handen bij het onderhoud van kantine en kleedgebouwen (die immers ons eigendom zijn).

Daarnaast is het crisis: de overheid legt steeds meer (financiële) lasten bij de clubs. Daarom willen we ons oriënteren op de mogelijkheden van sponsoring als derde inkomstenbron (naast inkomsten uit contributie en kantine). De crisis maakt ook creatief: we willen van Taba een community 2.0 maken, inclusief een marktplaats, waar je bijvoorbeeld het oude tenue van je zoon kunt ruilen voor een groter setje.

Voor al deze wensen zijn er al mensen die de verschillende karretjes trekken. Je gaat binnenkort van ze horen!

Namens allen,

Anton en Arthur (voorzitters)

66